کد خبر: ۱۱۵۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 14 March 2024

‍ به گزارش تابناک مازندران ، رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه استاندار مازندران جزو ۳ استاندار ویژه و با برنامه کشور در حوزه ایمنی و کاهش تصادفات است،گفت این موفقیت را به صورت کتبی به معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی اعلام خواهیم کرد.

سید تیمور حسینی در جلسه شورای ترافیک استان اظهارداشت :،استان مازندران  همانند استان های سیستان بلوچستان ،،کردستان و خوزستان که امنیتی و عملیاتی هستند به لحاط ترافیکی جزو استان های عملیاتی محسوب شده  که باید نگاه ویژه داشته باشیم .

وی افزود؛مازندران یک درصد وسعت جغرافیایی،۴ درصد جمعیت کشور و ۸ درصد ترددهای کشور را داراست که یکی از استان های  ویژه به لحاط حجم و سطح حمل و نقل محسوب می شود .

حسینی بیان داشت : تردد در محورهای شمالی نظیر هراز، چالوس و سوادکوه فقط مختص ایام تعطیل نیست بلکه در همه ایام سال شاهد حجم تردد در این محورها هستیم.

وی با بیان اینکه تقویت رده یگان‌های استان مازندران جزو برنامه‌ها قرار دارد، افزود: تقویت ناوگان خودرویی و موتوری در سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود و تقویت ناوگان خودرویی جاده‌ای و موتور سیکلت‌ها از برنامه‌ها است، که عنقریب تعداد قابل توجهی موتورسیکلت در اختیار استان مازندران  قرار می گیرد.

حسینی با اشاره به اینکه باید ابزارها و شیوه‌های خود را متحول و به روز کنیم، گفت: در سال آینده با استفاده از یک روشی باید بتوانیم بخش خصوصی را وارد کار کنیم و به عنوان بدنه اجرای کار مورد استفاده قرار دهیم.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد:  سال آینده نسبت به اخذ مجوز برای مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک دارای تجهیزات اقدام می‌شود تا در کنار پلیس بتوانند  با به کارگیری تجهیزات نسبت به ارتقای توانمندی‌ها اقدام شود.

سردار حسینی افزایش نرخ جریمه‌ها را در دستور کار هیئت دولت بیان کرد و گفت: این مصوبه در کمیسیون عمومی تأیید شده است زیرا نرخ مجازات باید  به گونه‌ای باشد که ارتکاب جرم مقرون به صرفه نباشد و این مساله امروز تعیین تکلیف می‌شود.

وی تصریح کرد: در کنار اقدامات سلبی باید ابزارهای تشویقی نیز در دستور کار قرار گیرد و در این راستا نیز طرحی به عنوان رتبه‌بندی رانندگان تهیه شده است در این زمینه رانندگان خوب و یا گواهینامه‌های خوب رده‌بندی می‌شود و کسانی که رتبه و یا گرید یک را در ارزیابی‌های رانندگی کسب کنند می‌توانند از امتیازات ویژه در استفاده از امکانات مختلف مثل بیمه نامه، عوارض سالیانه، مالیات، خدمات عمومی، فرهنگی بهره مند شوند.

سردار حسینی با تاکید بر اینکه باید سرعت‌ها در رانندگی مدیریت شود، به تغییر الگوی سفر در طرح نوروزی اشاره و تصریح کرد : اکنون الگوهای سفر به سمت ترددهای بیشتر در ساعات بعد از ظهر و شب می‌تواند ریسک خستگی و خواب آلودگی را بالا برد.

 وی در ادامه با تقدیر از سید محمود حسینی پور استاندار مازندران افزود : عزم و اراده جدی استاندار مازندران برای ایجاد ایمنی و کاهش تصادفات قابل تقدیر است.

حسینی تصریح کرد: استاندار مازندران جزو سه استاندار عملیاتی ،مصمم و پای کار در حوزه افزایش ایمنی و کاهش تصادفات است و حتما مراتب قدردانی را به طروق مختلف به ویژه به صورت کتبی به معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی اعلام خواهم کرد . 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار